EN TRIPP TILL GÖTEBORG…

Posted on

Jag saknar verkligen bloggandet… trivs inte alls med att tiden sen en tid tillbaka inte riktigt räcker till. Den här veckan har bara susat förbi för i måndags efter lunch tog jag tåget ner till Göteborg. Det tar lika lång tid för mig att ta mig till Arlanda, checka in, vänta på boarding och sen en timme i luften som att ta snabbtåget. Väljer jag tåget så kan jag använda tiden mer effektivt under tiden som tåget tuffar fram. När jag kom fram gick jag den korta biten över Drottningtorget till Hotell Pigalle där jag övernattade.

Alltså det här hotellet är så charmigt och speciellt! Det börjar dock bli slitet på sina ställen men personalen är super!

Precis så är det!

Älskar nyckeln och att man på klassiskt vis kan lämna in den i receptionen när man går ut.

Efter en natts god sömn tog jag hissen upp till takvåningen där man serverar frukost. Bra frukost måste jag säga och otroligt mysig lokal!

Jag tog sen flygbussen från bussterminalen som ligger i anslutning till Centralstationen.

Min arbetsplats för dagen…

När jag var klar med dagens jobb på flygplatsen åkte jag tillbaka till hotellet, satte mig i baren, tog en kopp te och rasslade av några digitala möten innan jag hämtade ut min väska och tog tåget hem igen. Bra dagar utan stress och press. Min plan är att jag ska minimera risken för att dagarna ska rusa på i 180 så att mitt blodtryck kan återgå till det normala igen. När man tycker att något är roligt så är det inte alltid man tänker på hur fort allting går och hur intensivt det är men nu sa kroppen ifrån och den ska jag lyssna på.

Gårdagen tillbringade jag på Arlanda och som bonus fick jag träffa delar av barnaskaran i Sky City eftersom de var på väg till Barcelona och en medlehavskryssning tillsammans med sin pappa. Det är fördelen med att jobba på Arlanda, att man kan få möjlighet att möta upp familj och vänner när de är på resande fot.

Idag har jag haft teamsmöten hela dagen så jag har hållit mig här hemma. Vi har också haft besök av ett par snubbar som har inspekterat lägenheten inför att de ska börja spränga för den nya tunnelbanelinjen (orange linje) till Solna. De har dokumenterat hur det ser ut så att man kan se om ev. uppkomna skador kan kopplas till sprängningarna. Men suck… jag orkar inte med mer stök nu. Jag tycker att vi har fått vår beskärda del.

Men på lördag flyr vi och åker hem till Gotland ett par veckor. Som jag längtar efter tystnaden och lugnet nu. Då ska jag andas in och andas ut…

Ha en fin fredag när den kommer!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

2 Comments
  • Anna i Portugal
    april 30, 2024

Flygplatser är verkligen något speciellt, en häftig miljö att arbeta på! Många som talar varmt om Pigalle, läget är det iaf inget fel på 🙂

• tiname@live.se
      maj 2, 2024

Ja, jag kan inte tänka mig en härligare arbetsplats än en flygplats. Magiskt! Pigalle var verkligen jättemysigt. Där vill jag bo även nästa gång jag är i Göteborg! Kram //Tina