Allmänt

ABOUT LAST WEEK…

Long time… no see… Ja, jag vet inte hur det blev så här. Jag som brukade blogga varje dag. Dagarna bara susar förbi men jag har också unnat mig att bara vara. Det har funnits ett behov av det och då har jag lyssnat på det helt enkelt. Inte för att jag har känt mig speciellt stressad eller så, jag har bara andats in och andats ut och tagit dagarna som de kommit här på Gotland.

Idag har vi klämt ut det sista ur sommaren i form av en lunch nere på stranden. Återkommer om den.

Vi landade in här förra söndagen och äppelträdet har levererat massor av goda äpplen. Jag har aldrig under alla våra år här sett så stora och så fina. Ja vädret måste vi ju nämna… Det har varit upp emot 30° sedan vi kom. Väldigt härligt men också väldigt konstigt. Frukostar och middagar utomhus i september, en hel vecka i sträck; det har jag aldrig upplevt tidigare.

Vi har jobbat om dagarna så klart men om kvällarna i veckan har vi passat på att grilla och låtsats att det ff är semester och sommar. I fredags var vi bjudna på en härlig afterwork hos vänner inne i Visby och jag som egentligen är en silvertjej tog på mig guldigaste stassen.

Kvällen var magisk! De bor inne i Visby innerstad och från deras terass har de en underbar utsikt över havet. Ja ni ser ju…

Vackraste värdinnan!

Vi var typ 120 personer som minglade runt och hade det gött under kvällen.

Så generöst och härligt allting. Och så fick vi dessutom den finaste av solnedgångar!

Igår mötte vi upp min mamma, Lilly och min syster vid vår strandstuga i Gnisvärd. Vi gick över vägen till Broman & Son där mamma bjöd oss på lunch. Magiska köttbullar!

Sen gick vi tillbaka till stugan som ligger precis ovanför havet och fikade.

Så mysigt. Älskar att vara här! Det är så mycket Gotland för mig.

Igår kväll var vi bjudna på kräftskiva till vänner och grannar här i Tofta. En otroligt mysig och härlig kväll med fina vänner!

Så mycket gott!!!

Och vilken söndag vi fick! Vi gick längs med stranden till Tofta Beach House där vi bokat bord för en lunch. Det är inte så vanligt att det är folk på stranden som solar och badar i september men för oss som lämnade ön redan i slutet av juli så känns det som att vi fick sommaren tillbaka på något sätt.

Det kunde inte blivit en bättre avslutning av sommarsäsongen på Gotland för oss. En magisk vecka och en dag på Toftstranden med god mat, sol och värme som avslut. I morgon vänder vi tillbaka till Stockholm igen och välkomnar hösten.

Hoppas att att ni har haft en fin vecka och att ni har haft det härligt i solen och värmen. Vi hörs!