ONE NIGHT IN MALAGA…

Heeey!
Här har vi haft ett hej dundrande åskoväder som passerat under natten men vi hann hem innan det brakade loss som tur var. Nu skiner solen igen och det ska bli en fin dag så vi kan verkligen inte klaga på vädret på den här resan.
Igår kväll tog vi 110:ans buss in till centrala Malaga. Bussarna stannar nära själva centrum med Gamla Stan och stranden precis i närheten. Men vi tog sikte på ACs takbar som ligger precis bredvid hamnen och vilken fantastisk utsikt det är där uppifrån 15:e våningen.
För att komma upp till baren behöver man köpa en biljett för ca 80 sek men då ingick en drink på biljetten.
Från takbaren har man en vidunderlig utsikt över hela Malaga och Gamla stan åt ena hållet och över hamnen åt andra hållet. Till vänster bakom den stora färjan ligger Playa de La Malagueta och strandpromenaden Muelle Uno.
När vi var klara på AC gick vi in i Gamla stan och hur mysigt är det inte där. Små slingrande gränder och torg med mysiga restauranger överallt.
Vi sladdade in på en av restaurangerna i en gränd och åt en god middag och vi båda slogs av att Malaga ser ut precis som Las Palmas. Det såg precis likadant ut när vi kom in till stadskärnan och hamnen och jag kände direkt att här kommer jag att trivas. Jag kände mig hemma direkt. Jag trivs i Las Palmas också men det var något visst med den här stan som fångade mitt hjärta. Jag kommer definitivt att åka tillbaka hit igen.
Nu ska vi fånga resten av den här dagen. Det har torkat upp nu så det blir ännu en dag på playan för oss.
Ha en fin lördag!
KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

6 Comments
  • Mamma C
    september 14, 2019

Vilken härlig dag i Malaga det blev.
    Vilket ställe ni var på och vilken fantastisk utsikt.
    Kram Carin

• tiname@live.se
      september 15, 2019

Ja, det var riktigt härligt! Jag tyckte om Malaga väldigt mycket! Kram //Tina

• Unknown
    september 14, 2019

Underbart underbart. Vill också till malaga. Sitter och kollar på det nu. Ha det underbart. Kraaaam Inger

• tiname@live.se
      september 15, 2019

Vad roligt att du också vill resa dit! Supermysig stad verkligen och jag gillade den jättemycket. Hoppas att du hittar någon bra resa dit. Kramar //Tina

• Lena - gott för själen
    september 18, 2019

Men åh vad härligt! Jag riktigt känner värmen och stämningen!

Kram Lena

• Ulrica
    september 19, 2019

Nu var det över 20 år sen som jag var i Malaga men jag minns att jag gillade den då i alla fall :). Stort GRATTIS till er båda igen, ni är så fina ihop! KRAM fina <3

Previous
ETT BOKTIPS FRÅN STRANDEN…