PÅSKLOVSDAG PÅ PARADOX MUSEUM…

Posted on

Igår tog vi ledigt för att hänga med Loa och Majken som har påsklov. Målet för dagen var ett besök på Paradox Museum som vi aldrig har kommit till skott att besöka. Men nu var det dags.

Paradox Museum ligger vid Hötorgets tunnelbanestation och är ett upplevelsemuseum med en interaktiv utställning för hela familjen. Det bygger på att man tar foton från vissa vinklar som förvirrar ens sinnen. Det kostar en slant men vi köpte en familjebiljett och då tycker jag att det blev prisvärt ändå. Man får väldigt mycket för pengarna.

Jacob lämnade barnen här hos oss på Blique på morgonen där vi startade upp med en frukost. Per jobbade en del under förmiddagen och vi andra kollade på film och spelade spel på hotellrummet.

Vi tog tunnelbanan ner till Hötorget men vi var lite tidiga eftersom man måste boka tid på Paradox så vi fick ta en runda i Hötorgshallen. Spännande med alla fiskar, bläckfiskar och allt annat som finns där.

Så var det dags… Förväntansfulla barn!

Skumt…

Ett rum som var plant och rakt när man gick in där men som pga alla mönster upplevdes som helt skevt.

Så konstigt. I själva verket var det bara tre pinnar och en bänk som stod på olika platser i rummet men i en viss vinkel så blev det en stol och barnen blev jättesmå.

Upp och nervända världen…

Läskigt att hänga i taket…

Här kunde man spela kort med sig själv…

Starka armar och bra balans!

En kul eftermiddag på Paradox som vi avslutade med en fika innan vi gick hem till Jacob och Linda där vi blev bjudna på middag. Jag tror att barnen var rätt nöjda med sin lediga dag.

I övrigt så trallar det på här på hotellet. Vi är båda lite risiga. Per har fått ont i halsen och har något “skit” på gång. Jag åkte på en matförgiftning för att par dagar sen och har inte riktigt återhämtat mig efter den. Men nu har vi helgen att vila upp oss på så det ska nog ordna upp sig hoppas jag.

Ha en fin helg!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

4 Comments
  • Mamma C
    april 6, 2024

Åhhh, vilken skojig dag ni måste ha haft allihopa.
    Kram Carin

• tiname@live.se
      april 7, 2024

Det var verkligen en jättefin dag 🙂 Kram //Tina

• Birgitta

Hihi😁så himla kul det såg med alla ”konstiga upplevelser”! Roligt för både barn och vuxna, tänker jag. Kul att bo på hotell, men då ska det ju vara försatt man är på semester på något mysigt ställe😉
    Håll ut…snart kommer ni hem till er igen och allt är fint💜
    Trevlig söndag em/kväll!
    Kram

• tiname@live.se
      april 7, 2024

Ja det är jättekul för hela familjen; både vuxna och barn. Så många roliga grejer! Precis… att bo på hotell ska ju vara förenat med ledighet och semester helst men vi ska inte klaga. Det blev ändå så bra det kunde bli trots omständigheterna. Tack detsamma önskar jag dig! Kram //Tina