YINYOGA… ATT VILA SIG I FORM…

Hej på er!
Ni som har hängt med mig här ett tag vet ju vid det här laget att min kropp inte riktigt har varit med mig den här hösten. Smärtor som kommer och går i en axel, höfter, ljumskar och nu även ett knä och efter att ha testat olika övningar från sjukgymnast som inte har funkat och tränat det jag kan men som inte har effekt så väntar jag nu på en magnetröntgen som kanske kan guida oss vidare. 
Det här har tagit enormt mycket energi av mig och innan jul var jag rejält sliten och rätt uppgiven faktiskt. Under många år tränade jag en hel del, framför allt Body Pump och jag har löptränat varvat med power walks men de senaste åren har det varit lite si och så med det. Jag har aldrig knäckt koden till träning så jag får alltid kämpa med min motivation. Att gå några kilometers power walk kan kännas oöverstigligt tills jag väl kommer iväg men nu när jag inte kan powerwalka så känns det väldigt frustrerande att inte klara av att göra det. 
Så vad gör man då…för jag måste göra något känner jag. Att bara sitta stilla och vänta in vad det här kan vara är inte riktigt min grej och snart ska vi resa både på solsemester och därefter på en skidresa.  Det börjar alltså brinna i knutarna vad gäller att få ordning på det här. Strax innan jul träffade jag min kompis Anna som yogat länge och hon tipsade mig om en yogaform som heter Yinyoga som jag nu har kollat upp och det här mina vänner… det skojar man inte bort…  
Jag har testat yoga tidigare men inte fastnat så en yogamatta var redan på plats här hemma och under julen testade jag några Yinyogapass på Youtube här hemma. Jag kände direkt att det här är något som passar mig som handsken för att komma ur den usla form som jag är i. I samband med mitt googlande sprang jag på namnet Magdalena Mecweld som är drottningen av Yinyoga och hennes bok som heter just ”Vila dig i form med Yinyoga” investerade jag i idag och jag inser att det här är ju hur stort som helst. Hur kan jag ha missat det?
Det finns korta och längre pass kopplat till stress, varva ner efter jobbet, förbränning, huvudvärk, sömnproblem, oro & lugn, detox och energi, huvudvärk och flera andra områden. Det finns också klassiska pass och det bästa av allt är att jag kan göra det här hemma precis när det passar mig. Jag har ju så svårt för att passa tider… alltså inte att komma i tid för det är jag i princip alltid. Avskyr att komma för sent men jag gillar inte att ha en tid att passa. Det stressar mig. På jobbet är en sak, där är det inga problem men om jag exempelvis har en träningsklass som startar en viss tid så känns det pressat. Jag vill träna när det passar mig och om jag fick önska så skulle jag vilja ha ett eget hemmagym… tänk vad najs det skulle vara…
Nu drog jag visst iväg lite men här och nu så ska jag i alla fall börja med att plöja den här boken och jag är så taggad!
Jag återkommer om hur det går och om det har någon effekt.
Ha en härlig trettondagsafton!
KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras.

2 Comments
  • Mamma C
    januari 5, 2019

    Jag kör lite stretchövningar på morgonen innan jag startar upp dagen. Så den här boken blev jag intresserad av. Tack för tipset och hoppas det hjälper dig.
    Carin

    • tiname@live.se
      januari 6, 2019

      Jag måste börja med det också… det är ju en toppenstart på dagen tänker jag. Det ska bli spännande att testa Yintogan på riktigt. Startar upp idag tänkte jag :-). Ha en fin söndag! Kram //Tina

Previous
VI HAR HITTAT EN URNA…