ÅRET SOM GICK…

Här kommer en liten summering av 2013 i bilder!
Förra vintern bjöd på rätt mycket snö. Inte lika mycket som åren innan men lite lagom mycket sådär. Vi tillbringade rätt många av vinterns helger i vår lilla stuga i Tofta. Förra vintern hade vi ff en liten rackare till altan. Nu täcker den hela framsidan.
Kung i baren :-)!
Efter årsskiftet kom äntligen Johannes hem igen efter några månader i Australien. Så mysigt att få se honom igen. Han var så saknad här hemma…
Så kom då våren. ÄNTLIGEN!
I april firade vi vår andra bröllopsdag. KÄRLEK!
Många härliga promenader längs med Tofta- och Gnisvärdsstranden blev det under våren.
På vårkanten reste vi upp till landstället i Gästrikland och det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Krångel med vattenpumpen gjorde att vi fick ta in på hotell i stället.
Och det var ju inte helt fel. Fantastiskt fint hotell som var alldeles nyöppnat; Elite Hotel i Gävle.
Jag och Philippa lade ner mycket jobb med trädgårdslandet men det blev bara ett par knippen morötter av det hela. Resten försvann på något konstigt sätt. Vi får nog läsa på lite bättre inför nästa säsong.
Jobbiga dagar i maj när Vendela blev sjuk. Här hade hon i alla fall piggnat på sig så pass mycket att hon orkade pilla lite med datorn.
Innan sommaren var vi på en härlig rosévinprovning på Vinotek1. Där fick vi prova 15! olika sorter så man fick vara rätt diciplinerad för att det inte skulle bli för glatt ha ha…
Vi fick många härliga sommardagar på Tofta och Sudersand.
Solnedgångarna över havet på västra sidan av Gotland är inte att leka med. Lika magiskt varje gång.
Tofta Beach Club fick några besök av oss denna sommar. Här kan sitta på första parkett med havet framför sig och med ett glas rosé i handen. Oslagbart!
Eller så går man ner till stranden…
Grillkväll med våra älskade barn och Jacobs fina sambo Linda. Sommarens absoluta höjdpunkt!
I juli åkte vi till Göteborg för att tillsammans med “några” andra träffa Robbie Williams. Mäktigt!
Veckan efter firade vi min födelsedag på Fårö tillsammans med min syster och hennes man. Mot kvällen dök också ett gäng fina vänner upp och överraskade. Lite senare hojade vi bort tilll Gåsemora och lyssnade på Bo Kaspers. Mysig födelsedag!
Sista semesterveckan åkte vi upp till Gästrikland igen och där fick vi några härliga sommardagar vid sjön.

Läskigt besök… Jag tyckte den såg giftig ut. Jag kan säga att dagen efter regnade det…
Ett besök på Gröna Lund blev det i september när vi tog en tripp till Stockholm för att heja på P när han sprang Halvmaran. Där uppe flyger Philippa och P. Jag skulle inte åka upp där om jag så fick betalt. Inte springa halvmaran heller för den delen…
En mysig helg med alla barnen!

Ett par veckor senare åkte vi till Hamburg för att hälsa på Ps syster med familj. Härliga dagar!
Under hösten har vi varit rätt mycket ute på landet. Så skönt och avkopplande att få byta miljö då och då. Här ute finns inga måsten. Vi gör bara precis vad vi känner för.
Några dagar i december kom det lite snö. Med betoning på lite. Det försvann lika snabbt som det kom och frågan är om det kommer att komma något mer den här säsongen.
 I december var vi på en fantastiskt bra konsert med Håkan Hellström.
 Ja, det var lite av vad som hänt under 2013. I det stora hela ett riktigt bra år! Nu ser vi fram emot 2014.
Gott Nytt År igen från mig!