FRAMME I CALA MAJOR…

Posted on

Inlägget innehåller en reklamlänk till Ellos.

Fasen vad ljuvligt det här är… sol, värme, sand mellan tårna och en Aperol Spritz beställd. Vi ställde ju in vår resa till Gran Canaria i februari och då bestämde vi att vi skulle stanna lite längre här på Mallorca istället. 11 dagar blir det sammanlagt istället för 4 vilket känns så galet bra. Nu ska vi plana ut, njuta som bara den och umgås med varandra i en annan miljö än hemma på hemmakontoret.

Men vi tar det från start…

Min kimono som jag redan fått frågor om här nere är tyvärr slut men jag köpte den HÄR där det finns flera fina kvar.

Det blev väääääldigt mycket packning den här gången haha men vi fick ta med oss varsina två väskor på våra biljetter så why not! Förmodligen kommer jag inte ens att använda hälften av det jag packat ner…

Vi åkte ut till Arlanda till lunch och hängde i SAS-loungen tills det var dags för boarding. Vi hade “Fast track” vilket är otroligt skönt nu när det är mycket köer, framförallt i securityn. Jag är så glad och tacksam för att vi fixade våra pass redan förra sommaren inför att vi reste hit till Mallorca i september. Det är så sorgligt att se alla som köar för att få ett tillfälligt pass ute på Arlanda. Jag kan tänka mig paniken om man har en bokad resa som man inte vet om man kommer iväg på. Knasigt hur det kan bli…

En behaglig flygtur ovan molnen…

… och få saker går upp mot känslan av att kliva av ett plan och känna värmen slå emot en. Underbart!

Vi hann fram till Cala Major innan solen gick ner. Vi installerade oss på rummet och sladdade sen in på en enkel resturang i krokarna för en sen middag.

Idag vaknade vi upp till det här!

“Vår strand”…

… och vårt hotel; Nixe Palace. Ett helt ok hotell med en bra frukost. Dock ingen färskpressad juice… men bubbel kan man få om man vill. Poolområdet är väldigt litet så när vi kom ut så var det redan fullt. Men för oss gjorde det ingenting för vi ligger gärna i en solstol i sanden på stranden. Det är vi ju så vana vid när vi är på Gotland.

Vi tog en enkel Gambas till lunch och passade på att vara på stranden så länge som möjligt. Här har de säkerhetsskåp på parasollen som man kan låsa in sina grejer när man går och badar. Bra grej!

Nu sitter vi på balkongen/terassen och laddar inför att gå iväg och äta middag. I morgon stannar vi här till lunch sen åker vi vidare till nästa ställe.

Ha en fin söndagskväll!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

2 Comments
  • Camilla
    maj 1, 2022

Vad härligt, njut och ha det riktigt skönt!

• mamma C

Mys och njut nu under era 11 dagar.