VÅRT FÖRSTA DYGN PÅ MALLORCA…

Hej svejs!

Nu är vi hemma igen i kalla Sverige. Burr vad kyligt det var när vi klev av planet i natt vid 01.30. Snabbt in i en taxi och hopp i säng. Jag hade sovit på planet så jag hade lite svårt att somna om. Jag var lite sliten i morse när det var dags att gå upp. Men nu är första jobbdagen för den här veckan i mål och i kväll är det uppackning och tvätt som gäller. Rakt in i vardagen bara…

Den här resan kommer jag att minnas för alltid. Vi var ett kompisgäng på 25 personer som möttes upp i Illetas för att fira vår härliga sköna glada kompis Nadjas födelsedag.

Nadjas motto är att säga JA till livet och det var precis vad hon och vi alla gjorde under den här resan. Ja ni ser ju!!! Hon är vacker både på in- och utsida och jag är så glad över att hon ville att vi skulle följa med för att fira henne.

Men vi tar det från början…

Vi tog flygbussen ut till Arlanda rätt tidigt och jobbade från SAS-loungen. Det kändes bra att vara på plats för vi visste ju inte hur lång tid saker och ting skulle ta. Vi hade laddad ner vårt vaccinationspass och en hälsodeklaration till de spanska myndigheterna innan som vi fick visa upp vid incheckningen. Det gick hur smidigt som helst.

När det var dags att gå till gaten…

… så mötte vi upp några ur gänget. Alla reste ner ner till Mallorca på olika dagar beroende på hur länge man ville stanna.

Flygresan gick bra. Lite bubbel och lite mat. Munskydd på när man inte äter eller dricker men man behöver såklart inte ta av eller på det hela tiden. SAS har ett ventilationssystem som gör att allt som man andas ut åker ner till golvet direkt och renas. Ska tydligen vara väldigt hög säkerhet på det.

Vi checkade in på Europe Playa Marina som var ett bra hotell i Illetas.

Och sen gick vi några hundra meter bort till en restaurang som ligger ovanför stranden i Illetas. Där mötte vi upp Nadja, hennes man och alla andra som redan var på plats. En god middag, härliga snack och skratt och sen fick vi alla springa hem i ösregnet för jäklar vilket oväder det blev. Himlen öppnade sig och jag var dygnsur utifrån och in när vi kom fram till hotellet. Paraply hade vi så klart inte tänkt på att ta med men jag tror inte att det hade spelat någon roll för det var ett riktigt skyfall.

Eftersom vi skulle jobba under torsdagen så var vi uppe med tuppen. Vacker morgon! Vi hade bokat ett större rum eftersom vi båda skulle ha möten under dagen och det funkade utmärkt.

Vi hängde på låset och öppnade upp frukosten och så tidiga har vi nog aldrig varit tidigare. Jag äter nästan alltid omelett med färsk frukt när jag är utomlands och här gjorde de omeletterna till vackra konstverk. Frukosten var generellt riktigt bra men jag saknade färskpressad juice. Det var det enda. Det var mulet på förmiddagen men det gjorde ju inte oss något eftersom vi jobbade.

Desto glammigare var det de andra morgnarna. Då serverades det champagne till frukost.

Det här stod och väntade på oss när vi kom till vårt rum. Bubbel, glas, hattar och fina ord från Nadja. Så fint av henne. På rummet väntade också en flaska cava från hotellet. Lyxigt!

Underbar utsikt från vår stora balkong.

När vi jobbat klart för dagen mötte vi upp de andra på hotellterassen och det blev några timmar med sol och bad.

Vid hotellet badar man från stegar ner i havet.

Och vattnet var alldeles kristallklart. Så ljuvligt verkligen! Jag vet inte hur många grader det var i vattnet men till och med jag som är en badkruka badade som bara den. Hur varmt som helst!

På kvällen samlades vi och åt tillsammans på en supermysig restaurang. Men det är en annan historia så den tar vi i morgon.

Ha en fin måndagskväll!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

2 Comments
  • Mamma C
    september 20, 2021

Vilken mysig födelsedagsresa ni varit på.