HEMMA IGEN EFTER EN MAGISK VECKA PÅ MALLORCA…

Ja ni förstår att jag har haft fullt upp den senaste veckan och jag tror jag öppnade upp min dator endast vid ett tillfälle under den här resan. Men vilken härlig vecka jag/vi har haft. Ni som hängt med ett tag här inne på bloggen och följer mig på Instagram (@tiname_insta) vet ju konceptet. Det hela startade upp för två år sedan när vår fina kompis Nadja fyllde jämnt och arrangerade en resa till Mallorca för 25 av sina vänner. Det var ett magiskt upplägg. Man reste dit när man ville och åkte hem när man ville men under några dagar bodde vi på samma hotell och gjorde gemensamma aktiviteter tillsammans. Man var inte tvungen att vara med på allt, men man ville… Nu var det tredje året i rad som vi reste iväg tillsammans med samma upplägg och även den här resan blev en resa som man inte skojar bort i första taget.

Eftersom Per behövde jobba fram till helgen så reste jag ner till Mallorca i förväg. Jag mötte upp ett gäng vänner på Arlanda tidigt i onsdags morse men vi åkte med olika flighter så jag gled iväg 40 minuter innan de andra.

Mitt bagage kom direkt så jag tog en taxi in till lägenheten vid Placa de la Drassana i Gamla Stan i Palma där jag bodde de första nätterna.

Utsikt över torget från “min” terass.

Gled ner till Bar Coto och åt en god brunch och när jag var klar så hade resten av gänget som reste samma dag som jag landat in i Palma. Jag tog en sväng på stan och mötte sen upp några av dem som också skulle bo i Palma de första nätterna på ett glas.

Vi gick tillbaka till Bar Coto och åt lite tapas och Lise var så happy över sina vackra flaskor som hon fick köpa loss från restaurangen. De serverar nämligen vatten i dem.

På kvällen hamnade vi här på den stora takterassen hemma hos mig. Ni ser bara en liten del av den på bilden så den är stooooor. Vi köpte med oss lite chark, ost, vin och Sangria, och sen blev det en rätt tidig kväll för oss alla eftersom vi varit uppe svintidigt på morgonen… eller snarare natten.

Morgonen efter gick jag bort till Platja de Can Pere Antoni som ligger nära Palma en bit nedanför Katedralen. Där finns det två Beach Clubs; en i varje ände.

Jag åt en god Poke Bowl – veggie på Assaona som jag tycker är den bästa av de två restaurangerna.

På eftermiddagen gick jag bort till våra vänner Kristin och Patrik som bodde på nyöppnade Concepció by Nobis. Så galet fint där!

Här blev jag insmugglad och blev bjuden på rosé i solen.

Hem en sväng för lite piff och sen mötte jag upp resten av gänget som tog sig in till Palma mot kvällen. Vi landade in på Camille…

… där Micke som äger restaurangen bjöd oss på Cava när vi stormade in hela gänget.

Maten var så god och även vinet. Bra och mysig restaurang!

Sista dagen i Palma gick jag bort till fontänen vid Placa la Reina.

Där åt jag en galet god och snygg frukost med färskpressad juice på apelsiner från Soller. Naturell yoghurt i botten, färsk frukt och bär med müsli och ringlad honung. Det finns frukost och så finns det frukost! “Gänget” kom och gjorde mig sällskap och sen gick vi på en shoppingrunda. Ingen av oss var på shoppinghumör så när vi snurrat omkring en god stund gick vi bort till Placa de Cort…

… och slog oss ned på det mysiga torget. Dock inte här vid Hotel Cort, där vi för övrigt bodde några nätter förra året men vi landade istället in på restaurangen bredvid; Cappuccino.

Vi beställde in bruschetta och de kan ha varit de godaste bruschettas jag någonsin ätit!

Under eftermiddagen så plockade vi upp alla våra grejer och tog en taxi ut till Illetas där vi checkade in på Europe Playa Marina och mötte upp resten av gänget som droppade in till ön under dagen. Men det avhandlar vi en annan dag för nu är jag så trött och det är dags att runda av den här kvällen inom kort. Vi landade nämligen in på Arlanda i natt strax före 24.00 och det blev rätt sent innan vi kom i säng.

Vi hörs i morgon. Då får ni ta del av fler bilder från Illetas.

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

2 Comments
  • Mamma C
    september 20, 2023

Låter som en superskön och trevlig resa.
    Kram Carin

• Lena - gott för själen
    september 21, 2023

Så himla trevlig det låter. Avslappnat och mysigt! Och det är ju så härligt att resa. Man vill ju genast planera nästa resa, när man just kommit hem!

Ser fram emot nästa inlägg. 🙂