RESTEN AV MALLORCAVECKAN…

Ja här står jag piffad och klar inför en natt i Palma. Men innan jag ska berätta mer om den kvällen så ska vi kika på när vi landade in i Illetas. Det var för tredje året i rad som vi checkade in på Europe Playa Marina för några dagar. Hotellet ligger med fin havsutsikt och man kan bada både i pool och i havet via stegar ner från klippor. Vi kör resten av veckan i ett svep här, så häng med på ett bildregn.

Av Nadja som håller ihop den här resan för alla så fick vi en present med en personlig hälsning när v i kom fram. Hon har ett motto och det är; “säg ja till livet” och det blev ännu mer påtagligt då vi hade två par som inte kunde följa med på grund av tråkiga orsaker.

Jag checkade in på våning fem…

… och hade, från den stora balkongen, en vacker utsikt åt ena hållet…

… och en vidunderlig morgonutsikt mot Palma åt det andra hållet.

Vi mötte upp resten av gänget som landade in under fredagen och hängde vid poolen en stund. Sen var det dags att dressa om och gå bort till restaurangen vid Illetasstranden.

På vägen dit hittade Janne och Lise en bil. Perfekt match skulle jag säga!

Vi fick en fin kväll…

… god mat och ett bra vin.

Så kom han då äntligen… min darling… som tog fakirplanet från Arlanda 04.50 på lördagsmorgonen. Han landade in på hotellet lagom till frukost. På helgerna serverar de Cava. Trevligt!

Övriga i gänget for iväg på en båtutflykt men vi stannade kvar på hotellet och tog det lugnt.

Utsikt från solstolen!

Poolen är inte så stor men den är mysig.

När båtgänget kom tillbaka åkte Sangrian fram. Cava-Sangria är min favorit.

På kvällen stannade vi kvar på hotellet och åt middagen där.

Eftersom Nadja fyllde år på söndagen så gick vi upp tidigt och åt frukost tillsammans hela gänget. Hotellets omelett är både snygg och god! Ingen färskpressad juice dock men Cavan väger upp.

Tjejlunch vid poolen!

Vi fixade till oss…

… och mötte upp hela gänget för en bussfärd in mot Palma.

Söndagskvällens middag åt vi på La Paloma som ligger inne i Gamla Stan och det är Micke som äger Camille, där vi var tidigare i veckan, som äger även den här krogen.

Micke och hans fru Camilla gjorde oss sällskap under kvällen. Vi avrundade med en barrunda innan vi tog en taxi tillbaka till Illetas.

Näst sista dagen hängde vi här på Illetasstranden. Den är liten och mysig men den dagen vi var där så var fiskarna på hugget bokstavligen. Vissa, inte alla konstigt nog, blev upprepade gånger bitna av fiskar och fick sår på benen. Ont gjorde det tydligen också. Obehagligt… jag vågade inte bada.

Den dagens outfit.

Sista kvällen delade vi upp oss och vi, tillsammans med Kristin och Patrik, tog en taxi till Bruno i Calanova och åt middag. Bruno är en mysig restaurang som ligger nere precis intill Marinan.

Men vi åkte samma buss hem som de andra som hade varit precis i närheten.

Sista dagen hade en del rest hem tidigare på morgonen. Vi fick vi till en sen utcheckning och solade en stund med de som var kvar innan de lämnade för att åka vidare till Port de Soller. Så vemodigt när vi blev själva kvar. Man skulle ju kunna tycka att det vore skönt för oss att vara lite för oss själva efter en vecka där man umgåtts med vänner hela tiden men så kändes det inte. Det är så lätt och roligt att umgås med de här stjärnorna och jag har typ blivit beroende av att umgås med dem haha…

På eftermiddagen var det dags även för oss att lämna. Vi flög med Swiss till Zürich och efter en kort mellanlandning vidare till Arlanda. Det gick hur smidigt som helst och bagaget fick vi med hela vägen också.

Det var det här årets kompisresa och vilka härliga minnen vi återigen har skapat tillsammans. Så tacksam för att vi i sista stund, efter mycket om och men, kunde följa med.

Idag har jag jobbat på Arlanda hela dagen… och i morgon mina vänner… då ska jag berätta mer om det roliga som jag nämnde för några inlägg sedan.

Dags att runda av för idag!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

3 Comments
  • Mamma C
    september 22, 2023

Det ser ut som ni haft en toppenresa. Och dina bilder är jättefina.
    Kram Carin

• tiname@live.se
      september 22, 2023

Ja den var så härlig och tack för dina fina ord om bilderna 🙂 Kram //Tina

• Lena - gott för själen
    september 23, 2023

Himla kul det ser ut. Förstår att du blir beroende. Det blir väl som kollo varenda dag, typ 🙂

Kram Lena

Previous
HEMMA IGEN EFTER EN MAGISK VECKA PÅ MALLORCA…