KOMPISRESA TILL MALLORCA HÖSTEN 2022…

Ja nu är vi hemma igen efter en vecka på Mallorca med kompisgänget från Gotland. Vi landade in i Palma förra tisdagen och kom hem till ett kallt och regnigt Arlanda i natt; försenade på grund av att en jycke hade rymt och befann sig på startbanan… så efter att ha stigit upp tidigt för att starta upp dagen med ett morgonmöte och sen jobba undan lite så är jag nu rätt mör. Jag tänkte jag skulle ha chockat kroppen med lite träning ikväll men det kommer inte på fråga. Den behöver vila och sömn.

Det här mina vänner är en riktig stjärna! Hon som är en knasig, rolig, smart, vacker och driven vän och som såg till att vi alla 25 kom iväg på den här kompisresan även i år. Hon fixar och donar och håller ihop det hela med bravur. Grym tjej… och en härlig man har hon också!

Det har varit fullt upp från morgon till kväll kan jag säga så det har inte funnits en minut över till bloggen under tiden vi varit borta men nu är jag hemma igen och ordningen är återställd så här kommer ett blandade bilder från våra dagar på Mallorca. Ni som följer mig på Instagram har ju lite koll på hur vi har haft det. Vissa dagar har vi jobbat men ett par dagar har vi också varit lediga så vi har haft gott om tid att få umgås med alla trots jobb.

Konceptet är enkelt. Man bokar sin resa dit och hem samt hotellet själv. Man anländer när man vill och åker hem när man vill utifrån den helg som gäller. Vill man umgås med gänget så gör man det eller så hittar man på saker på egen hand och sammanstrålar när man vill. Bord kvällstid på restauranger har bokats innan och den här gången har vi haft en buss som kört oss till olika ställen eftersom det är jättesvårt att få tag på taxi på Mallorca just nu.

Nu kommer ett bildregn från resan så häng med om ni vill. Vi startade upp i tisdags eftermiddag och landade in i ett mulet men supervarmt Palma. Så himla skönt att få lite värme igen. Vi checkade in på samma hotell som förra året; Europe Playa Marina. Ett bra och fräscht hotell med trevlig personal.

Utsikten från vårt rum. Vi var först på plats så när vi installerat oss gick vi till Illetasstranden och åt middag.

Dagen efter började alla droppa in efter hand och vi bröt jobbet för en lunch och lite bad mitt på dagen. Nedanför hotellet kan man bada från klippor (finns badstegar)…

… och som ni ser… här finns bildbevis på att jag faktiskt badat. Så skönt i vattnet. Helt galet!

Vattnet är grönturkost. Så fint!

Badade i poolen gjorde vi också. Där var det lite kallare faktiskt.

Härliga vänner!

En bit från vårt hotell ligger Platja d’Illetas. En liten mysig strand där vi också hängde lite då och då. Här finns en mysigt strandrestaurang som heter Balneario där vi har ätit flera gånger. Bra mat och bra service.

Där borta vid de vita parasollen ligger Puro Beach Illetas.

Vi åt goda frukostar med magiska omeletter men tyvärr ingen färskpressad juice. Däremot serveras det Cava på helgerna. Och utsikten är det ju inget fel på.

Goda luncher vid stranden…

… och vid poolen. Sena middagar på kvällarna.

Så mycket god mat!

Piffade damer på väg till Camp de Mar på middag.

I Camp de Mar ligger en mysig restaurang på en liten ö dit man kommer via en brygga. Vi var här förra året också och den är så jäkla trevlig. Restaurante Illeta heter den.

Taggade för middag!

Vi drack fördrinkar vid hotellbaren…

… och ibland på balkongen.

Här är vi så pepp inför en kväll i Palma.

När vi kom in till Palma och La Paloma så väntade Micke som äger stället i dörren och hälsade oss välkomna. Här var vi förra året också och vi hade en lika härlig kväll även den här gången. God mat, gott vin och klackarna i taket.

Ja allt roligt har ju ett slut och igår kväll var det dags att resa hem igen. Vi har verkligen haft det så himla härligt och då har jag ändå inte visat något från dagen då vi var ute med båten. Den dagen var helt galet bra och kommer i ett separat inlägg. Nu är det färdigsolat och färdigbadat för den här gången men nu är jag ändå så pepp på hösten även om vi nu går in i det stora mörkret. Energidepåerna är fyllda även om jag just nu är svintrött efter för få timmars sömn. Det blir en tidig kväll för mig!

Vi hörs!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

2 Comments
  • Mamma C
    september 21, 2022

Vilka fina bilder som visar att ni har haft det helt underbart på er resa.