UPPSTART PÅ GYMMET, TIPS PÅ EN BRA RESTAURANG OCH VI FICK ETT NATTLIGT BESÖK…

Inlägget innehåller reklamlänkar till Åhléns och Ellos.

Hej Hej!

Det blev visst en liten bloggpaus för det har verkligen varit fullt upp de senaste dagarna. I måndags efter jobbet startade jag upp på SATS som ligger en bit från där vi bor och det tog ett par timmar. När jag kom hem så var jag så galet trött så jag orkade inte göra något mer än att laga lite mat och sen runda av kvällen med ett par avsnitt av The Bachelor.

Igår efter jobbet mötte jag upp en kompis för en middag på stan vilket var så mysigt. Det var ett tag sen vi träffades så vi hade en hel del att avhandla kring vad som hänt sen senast.

Idag har jag varit och tränat ytterligare ett pass på gymet på SATS tillsammans med Per och jag har redan fått en hyfsad träningsvärk som jag misstänker kommer att eskalera under morgondagen. Det är ju så det brukar bli när man tränar muskler som inte fått jobba på länge. Jag tycker att det kul att träna på gym men jag är så skraj för maskinerna. Idag kände jag ändå att jag hade lite bättre koll än i måndags men det känns tryggt att Per är med och kan förklara när jag inte vet om jag ska sitta bakåt eller framåt haha. Jag kommer att blanda maskiner och fria vikter tänker jag. Jag har ju tränat Body Pump i många år och har lite koll på vilka övningar man kan göra när man inte vill köra i maskinerna och då får jag lite variation.

Men alltså det där med träningskläder… jag har ju inga bra träningskläder insåg jag när jag skulle gå iväg. Jag känner mig som en luffare med lite blandad kompott av mina gamla träningskläder och kläder jag lånar av Per. Jag måste unna mig lite nytt inser jag och jag tänker att man kanske känner sig lite starkare med något nytt.

HÄR hittade jag ett par tights som var riktigt snygga. Jag skulle inte känna mig särskilt bekväm i en liten topp men något liknande den HÄR skulle jag känna mig mer bekväm i. Båda har ett bra pris just nu. Måste ta tag i det här.

Som sagt, igår kväll mötte jag upp en fin vän på det här stället. B.A.R. ligger på Blasieholmsgatan bakom Grand Hotel. Ett jättetrevligt ställe med superfin service och god mat.

De har en blandad meny men mest fokus på fisk och skaldjur. Man får välja sin egen fisk eller sitt eget kött över disk innan tillagning vilket är väldigt trevligt tycker jag.

Jag valde en Moules Frites som var riktigt bra!

Efter några timmar sa vi hej då för den här gången och jag tog bussen hem för att möta upp Philippa och hennes kompis som kommit från Gotland under kvällen. De reste till Gran Canaria i morse och passade på att övernatta här på vägen. Så mysigt att få se henne igen även om det bara var en kortis. Men hon kommer snart tillbaka igen när hon är på väg hem igen från GC.

Ja den här veckan har hittills bjudit på allt möjligt och vi har ännu mer framför oss. I morgon väntar ett litet event och i helgen är vi bjudna på roligheter. Jag gillar när det är fullt upp förutsatt att det finns tid för återhämtning emellanåt men jag är lat av naturen så det brukar ordna upp sig av sig självt.

Nu är det dags för middag här hemma så jag måste runda av. Ha en fin onsdagskväll!

KRAM!

What do you think?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

4 Comments
  • Mamma C
    november 4, 2021

Så kul att du känns bra med träningen.
    Såg verkligen trevligt ut på den restaurangen och gott på tallriken med.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

• tiname@live.se
      november 4, 2021

Ja så här långt så känns det väldigt bra. Kram //Tina

• Helene
    november 6, 2021

Vad duktig du är som kommit igång med träningen.
    Jag har äntligen börjat simma igen känns så bra.
    BAR är en av våra favorit restauranger deras risotto är bland den godaste jag ätit!
    Håller med dig om november man får hitta på lite roligheter så känns det lättare.
    Har bokat bord på La Perla till mig och min mamma, ska överraska henne med en middag där.
    Kram
    / Helene

• tiname@live.se
      november 7, 2021

Då måste jag testa risotton nästa gång som jag är där. Hoppas att ni har haft en fin helg! Kram //Tina

Previous
NÄR MAN FÅR FIRA HALLOWEEN MED DE SMÅ…